Welkom bij het reisverslag van Mary en René

Staat :Colorado

Weer :zonnig en warm

Denver, Colorado

Onze laatste vakantiedag. We besluiten nog een keer naar het Coors Field (Home of the Colorado Rockies) (honkbal) te gaan en een rondleiding te nemen.

De rondleiding zal ongeveer 5 kwartier duren. Wij zijn 3 jaar geleden hier al een keer geweest en hebben toen een wedstrijd van de Rockies tegen de Dodgers gezien, dus we kennen het stadion wel, maar een rondleiding is altijd leuk.

Eerst komen we bij het veld: er wordt op dat moment druk aan het veld gewerkt. De Rockies spelen morgenavond weer thuis en er wordt gemaaid, geveegd, het gravel wordt gespoten etc.

De man die het gras maait is hier 4,5 uur mee bezig. Hij moet alles in verschillende richtingen maaien, zodat het blokjeseffect ontstaat.

We krijgen heel veel te zien: de pressruimte, de suites, de kleedkamer voor de bezoekende club en........daarin staat de tafel waarop een speler van de Boston Red Sox in 2007 een vreugdedans heeft gemaakt na hun overwinning en met zijn spikes de tafel heeft beschadigd.

Er wordt ook verteld dat er onder het grasveld een heel tapijt van electrische bedrading loopt. In het voorjaar warmt met dit op zodat de sneeuw op het gras kan smelten, na verloop van tijd gaan de sprinklers aan en het gras kan gaan groeien. Zo is er ooit begin april een wedstrijd gespeeld, terwijl de toeschouwers op hun stoeltje in de sneeuw zaten en de spelers op een veld speelden dat er bij lag als een zonnetje.

Als laatste mogen we plaatsnemen in de duckout van de Rockies!! Niet iedereen zal hier warm voor lopen, maar als je van honkbal houdt, is dit erg leuk.

Dan gaan we verder naar het State Capitol. We hebben dit 3 jaar geleden ook bezocht en dit was ook zo mooi, dat we het eigenlijk nog een keer willen zien. We zijn mooi op tijd voor de laatste rondleiding van die dag om 14.30 uur. Deze tour duurt 3 kwartier en er wordt weer veel verteld over de bouw van dit Capitol en de betekenis ervan.

Dan gaan we terug naar het hotel.

Onze vakantie zit er bijna op, dus het wordt tijd om de koffer op te ruimen en in te pakken.

We hebben deze (bijna) 4 weken weer ontzettend veel mooi's gezien en we hebben het enorm getroffen met het weer. Ook vandaag weer lekker, de hele dag in een t-shirt buiten gelopen en we waren blij dat het flink waaide, anders was het nog best erg warm geweest.

Amerika als vakantieland is ons weer heel goed bevallen: de vriendelijkheid van de mensen, de schoonheid, niet alleen van de natuur, maar ook op straat. In de afgelopen 4 weken heb ik 1x in een park een hondendrol gezien. Papier, blikjes, flesjes, sigarettenpeuken en kauwgom zie je hier niet of nauwelijks op straat. Toch een kwestie van mentaliteit denk ik.

Morgen vertrekken we op tijd vanuit het hotel richting de luchthaven. Daar leveren we de auto in en dan met de shuttlebus naar de vertrekhal. Van Denver vliegen we naar Philadelphia en daar hebben we een korte stop voordat we naar Amsterdam vertrekken. Daar hopen we dan zaterdagmorgen weer veilig te landen.

We vonden het heel erg leuk jullie reacties te lezen de afgelopen weken. Heel erg bedankt daarvoor.

We hopen dat jullie van de reisverslagen hebben genoten, wij hebben het in ieder geval van onze vakantie.