Welkom bij het reisverslag van Mary en René

Salida Colorado - Buena Vista

Datum: Dag 24, 21 september 2010

Staat : Colorado

Weer : zonnig en ong. 20 C.

Salida (Buena Vista), Colorado

Onze laatste dag/nacht in Salida. Morgen vertrekken we richting Denver, via Castle Rock waar we willen shoppen bij de outlet

Undecided

Donderdag nog een dagje Denver en dan vertrekken we vrijdagmorgen naar de luchthaven om via Philadelphia naar Amsterdam te vliegen. Maar zover is het nog niet.

Vanmorgen besloten we naar Buena Vista te rijden, een klein stadje niet te ver van Salida.

Het bleek een heel vriendelijk stadje te zijn met nogal wat oude gebouwen.

We zien een museum dat we willen bezoeken en als we uit de auto stappen staan we tegenover een 'winkel' die 'antiek' verkoopt.

Dit soort zaken zie je hier vaker. Antiek verkopen ze niet echt, maar wel allerlei oude spullen. Het is leuk om daar even doorheen te lopen. Het enige antiek dat er vanmorgen in de winkel te vinden was, was de eigenaar, maar hij had hier en daar een paar hele leuke oude dingen.

Dan gaan we het museum in. Dit gebouw is vroeger een gerechtsgebouw geweest, maar later is het een school geworden. Nu is het een museum en in feite stonden hier ook allerlei oude zaken die bewaard zijn gebleven. Helemaal boven was nog een grote ruimte met een enorme treinbaan.

We lopen het stadje door en halen een broodje en gaan dan naar het River Park. Een park gemaakt aan de oever van de rivier de 'Arkansas'. We zitten heerlijk in het zonnetje en genieten van ons broodje en de omgeving.

Je ziet hier nog regelmatig van die oude auto's, die er vaak nog heel behoorlijk uitzien.

Als we het stadje verlaten zien we onderstaande 'hangplek'

Wink
. Allemaal gemaakt van steen/keramiek, leuk toch?

Tot morgen,

groeten, René en Mary

kaatje

dus ik kan altijd nog met mn speksteen de meubeltjes in gaan hahaha. Wat gaaf dat meubelsetje. Veel plezier met shoppen in de outlet, ik heb maat M hahaha. (maar jullie kunnen vast net zo goed shoppen als ik).
Geniet er weer van vandaag.
doeidoei
ka

wilma

jullie zien weer meer dan genoeg zo te lezen, geweldig. En ja, echt shoppen in een outlket hoort erbij. Dus Rick de laatste kans om nog een lijstje op te geven. Morgen nog een fijne dag en dan helaas alweer naar huis. Wat is het snel gegaan.

groetjes

wilma

OUTLET had me brilletje toch op, beetje moe denk ik. Mijn trip ging vandaag naar de school van Zoé, fietsen op de weg met Zoé op dr eigen fiets naast me pfffffffffff

doei doei

piet en elly

Hoi vakantiegangers, donderdag nog een fantastische vakantiedag toegewenst, geniet er nog maar lekker van. Het eindstation Schiphol kruipt steeds dichterbij, jammer misschien maar waar! Jullie genieten nu nog steeds volop van al het moois en doe dat maar tot dat jullie in het vliegtuig zitten, dan hebben jullie voldoende tijd om uit te rusten en tijd genoeg om dan alle avonturen nog eens de revue te katen passeren.
Een hele fijne dag morgen en als jullie nog plek in de koffer over hebben; zo'n keramieken tuinset is misschien geen gek idee, kan in ieder geval de hele winter buiten blijven staan!!
bye bye
Piet & Elly