Welkom bij het reisverslag van Mary en René

Salida Colorado - St. Elmo

Datum: Dag 23, 20 september 2010

Staat : Colorado

Weer : zonnig en warm, later bewolking

Salida (St. Elmo), Colorado

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Uiteindelijk op de weg waaraan het hotel ligt bij de (drive-in) koffieshop een espresso en een cappucino gekocht, lekker!

Toen zijn we op weg gegaan naar de Chaffee Mountains. We wilden met name naar St. Elmo,

Een 'spook'stadje dat op Mount Princeton ligt.

Na alweer een mooi rit door boerenweilanden, moeten we linksaf slaan en rijden zo weer de bergen in. Heel veel bos en uiteindelijk gaat het asfalt over in een verharde zandweg (was ons van te voren verteld). We zien een hert dat tussen de bomen naar ons staat te staren en uiteindelijk komen we boven op de berg aan bij St. Elmo.

Dit is een dorp dat eigenlijk helemaal verlaten is, maar waarvan men nu de restanten van de huizen aan het restaureren is zodat e.e.a. bewaard blijft. Er moet nog heel wat gebeuren, maar het kerkje was al klaar en heel mooi geworden.

We lopen even rond en worden meteen aangetrokken door het bordje 'Chipmunks crossing' en inderdaad, daar waar de auto's kunnen parkeren lopen ontelbaar veel chipmunks.

Er is een grocery store (waar je boodschappen kunt halen, koffie kunt drinken, iets kunt eten en quads kunt huren) en waar je ook zonnebloempitten kunt kopen. Een aantal mensen heeft dit gedaan en worden nu druk bezocht door de chipmunks

Laughing
. Bij de jongen die op de foto staat, liepen de chipmunks zo tegen zijn broekspijpen op om bij de pitten te kunnen komen.

We blijven een tijd kijken en gaan dan weer terug de berg af. Halverwege moet nog een waterval zijn, dus we parkeren de auto en lopen het wandelpad af, maar al wat we vinden: geen waterval. We draaien dus maar weer om en zakken weer af naar beneden.

Dan vervolgen we onze weg naar Salida en besluiten om bij het motel lekker van het zonnetje te gaan genieten. Midden op het terrein staat een 'hot tub' en daarnaast is een terrasje gemaakt. In de loop van de middag komt er echter steeds meer wind en steeds meer bewolking, dus we houden het even voor gezien.

Tot morgen weer!

Groeten, René en Mary

wilma

wat zijn het toch een leuke beesten
ze zitten volgens mij overal
weer mooie foto's
ik ga nog ff een uurtje pitten

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

kaatje

oh die chipmunks, ik zou er niet meer wegwillen hahaha.Die blauwe vogel is ook supermooi zeg! En idd wat een mooie plaatjes allemaal weer. Ik ga vandaag weer werkennnnn, jullie weer veel plezierrrr.
doeidoei

Rick

Rare chipmunk, die derde ;) Wel cool dat die dingen daar zo aanwezig zijn, geinige dingen zijn 't. Thuis draaide er vanochtend ook een uit de kluiten gewassen chipmunk om m'n been heen. Miep komt een beetje aandacht te kort volgens mij, denk dat ze blij is als jullie er weer zijn :)